وبلاگ کتابخوان فیبوک

منو

چرا کتابخوان اندرویدی؟ چرا اونیکس؟

اگر قصد خرید کتابخوان دارید و دوست دارید بدونید کتابخوان های اندرویدی و به ویژه اونیکس چه امکاناتی رو در اختیار شما قرار می دن حتما این نوشته به دردتون می خوره.

در نوشته های قبل در مورد اینکه کتابخوان چیه و چیکار می کنه و اینکه فرقش با تبلت چیه صحبت کردیم. حالا می خواهیم ببینیم چرا کتابخوان های اندرویدی و چرا کتابخوان های اونیکس بیشتر به درد ما میخوره؟

در حال حاضر شرکت های متعددی هستند که کتابخوان تولید می کنند و هر کدوم سخت افزار و سیستم عامل متفاوتی رو برای این منظور ارایه می دن. معروفترین برند ها تو این زمینه کیندل،  اونیکس و کوبو هستند.

کیندل متعلق به شرکت آمازونه.  کیندل از سیستم عامل لینوکس استفاده میکنه. مزیت  کیندل اینه که  سیستم عامل و نرم افزار خودش رو برای کتابخوانی بهینه کرده تا هم سرعت رو بالا ببره و هم مصرف رو کم کنه. اما عیب بزرگش انحصاری بودنشه. یعنی این که شما تنها از کتابخانه آمازون میتونی کتاب بخری و بخونی و اینکه فرمت epub که اکثر کتاب های الکترونیک به این فرمت هستند رو ساپورت نمیکنه.

برندهای کوبو و اونیکس از سیستم عامل اندروید که یک سیستم عامل آزاد هستش استفاده می کنن. بر روی کوبو شما میتونید کتاب های با فرمت epub رو بخونید. مرورگر وب داره و مزیت منحصر به فردش اینه که ضد آب و گرد و غباره. اما امکاناتش محدوده و کاملا آزاد نیست و  عیب بزرگش اینه که شما نمی تونید برنامه های مورد نظر خودتون رو نصب کنید.

اونیکس برند جدیدی هستش که در زمینه کتابخوان و استفاده آزاد از سیستم عامل اندروید پیشتازه. شما با اونیکس میتونید براحتی همه فرمت های کتاب را باز کنید و بخونید. شما میتونید از پلی استور گوگل نرم افزارهای اندرویدی که برای کتابخوانی هستند نظیر فیدبیو، طاقچه و … را دانلود کنید و از اونها کتاب بخرید و بخونید. همچنین شما میتونید برنامه کیندل آمازون یا کوبو نسخه اندروید رو برای کتابخوانی دانلود کنید و براحتی به کتابخانه های آمازون یا کوبو دسترسی داشته باشید. شما روی کتابخوان های اونیکس مرورگر وب دارید و براحتی میتونید به کتاب های فارسی و  خارجی دسترسی داشته باشید و اونها رو دانلود کرده و بخونید. همچنین براحتی تمامی کتاب های صوتی رو پشتیبانی می کنه، از انواع فرمت های عکس پیشتیبانی میکنه و همه مزایایی که اندروید داره رو در اختیار شما قرار میده.

بنابراین برای یک مطالعه راحت و بدون دردسر به ویژه برای ما که فارسی زبان هستیم و می خواهیم از نرم افزارهای کتابخوان فارسی استفاده کنیم، اونیکس بهترین انتخابه.

fibook.ir

@fibook

دسته بندی ها: معرفی کلی

دیدگاه ها