وبلاگ کتابخوان فیبوک

منو

تبلت یا کتابخوان؟ (قسمت دوم)

در قسمت قبل پرسش نامه ای رو طرح کردیم که با پاسخ به اون می تونستید تشخیص بدید تبلت برای شما بهتره یا کتابخوان. در این قسمت میخواهیم به نحو دقیق تری به اون پرسش ها بپردازیم.

پرسش ۱:

اگر شما در پاسخ به این پرسش گزینه الف رو انتخاب کرده باشید، یعنی اینکه خرید کتابخوان یک تصمیم کاملاً موجه است. اساسی ترین دلیل برای توجیه خرید یک کتابخوان خاص اینه که شما محاسبه کنید که در سال چند تا کتاب می خونید و با خرید کتابخوان چقدر در هزینه خرید کتاب صرفه جویی میکنید. شما با یکبار خرید کتابخوان می تونید به کرات ازش استفاده کنید و کتاب های مختلفی رو با اون بخونید.

پرسش ۲:

اساسی ترین تفاوت بین یک تبلت و کتابخوان در نمایشگریه که ازش استفاده می کنند. نمایشگر کتابخوان ها کاغذ الکترونیکه که برای نمایش تصاویر نیازی به بک لایت (نور پشت صفحه) نداره. صفحه کتاب خوان سیاه و سفیده و معمولا از یک طیف رنگ ۱۶ تایی خاکستری استفاده میکنه. البته کتابخوان های رنگی هم در بازار یافت میشه، اما آنها هرگز به خوبی تبلت ها با نمایشگرهای LCD نیستند بنابراین اگر صفحه نمایش رنگی میخواین بهتره که به سراغ تبلت برین. همچنین نمایشگرهای کاغذ الکترونیک برای صفحات پرتحرک و نمایش انیمیشن طراحی نشده.

پرسش ۳:

به دلیل این واقعیت که کاغذ الکترونیک سیاه و سفیده و بازی با عناصر تعاملی تقریباً غیرممکن است، کتابخوان ها برای رمان و داستان ایده آل هستند. کتابهای جهانگردی، جغرافیا، آشپزی یا متن هایی که شما دائماً میخواهید چیزی به آن اضافه یا کم کنید با تبلت ها زیباتر و سریع ترند.

پرسش ۴:

شاید شما دوست داشته باشید کتاب هایی مطالعه کنید که حاوی انیمیشن، فیلم و عناصر تعاملی هستند در این صورت تبلت برای شما بهتر است.

پرسش ۵:

اگر شما ساعت های متمادی به مطالعه کتاب می پردازید و می خواهید فارغ از جهان بیرون کاملاً تمرکز داشته باشید، کتابخوان را برگزینید.

پرسش ۶:

خستگی چشم مشکلی جدی است. شغل بسیاری از افراد به گونه ای است که حدود ۸ ساعت در روز باید به یک نمایشگر LCD خیره شوند و این اصلاً برای چشم ها خوب نیست و باعث خستگی چشم میشود. نمایشگرهای LCD تصاویر را با استفاده از یک منبع نور که در پشت صفحه قرار دارد نمایش می دهند. درواقع شما به یک منبع نور نگاه میکنید. اگر چنین چیزی شما را آزار نمی دهد تبلت را انتخاب کنید. حال به پرسش ۵ بازمیگردیم. اگر شما برای یک مدت طولانی می خواهید کتاب بخوانید و  نمی خواهید چشمانتان در معرض نور بک لایت قرار بگیرید، انتخاب کتابخوان ایده بهتری است.

پرسش ۷:

این پرسش پرسش مهمی است. معمولاً استفاده از ابزارهای همراه یک تصمیم خانوادگی هستند. تبلت ها برای پاسخگویی به نیازهای مختلف بهتر هستند.

پرسش ۸:

اگر شما می خواهید برای بچه ها کتاب بخوانید تبلت بهترین انتخاب است. تبلت نه تنها کتاب های کاملاً رنگی را نمایش می دهد بلکه کتاب های تعاملی را نیز کودکان میتوانند با آن بخوانند.

پرسش ۹:

این پرسش به پرسش ۵ وابسته است. اگر شما بخواهید برای ساعت ها به مطالعه بپردازید، شما نیاز به تمرکز دارید. تبلت ها غالباً امکانات مختلفی و زیادی را ارائه میکنند که تمرکز شما را به هم می زند. برای عاشقان کتاب این یعنی ایجاد حواس پرتی های متعدد.  در هنگام مطالعه با تبلت نوتیفکیشن های مختلف دست از سر شما برنمیدارند.

پرسش ۱۰:

شما می تونید درک علائق خود را از یک نیاز ابتدایی شروع کنید: من ابزاری برای مطالعه می خواهم. حال، از همین نقطه شروع کنید و بکوشید فکر کنید چه امکانات دیگری روی این ابزار نیاز دارید. شاید متوجه شوید که کتابخوان برای نیازهای شما کافی نیست.

پرسش ۱۱:

شاید در هنگام مطالعه با موبایل یا تبلت برایتان اتفاق افتاده باشد که شارژ باتری تمام شود و شما را متوقف از کتابخوانی کرده باشد. بنابراین باید همیشه مواظب شارژ تبلت خود باشید و هر روز آن را شارژ کنید یا اینکه همواره یک پاور بانک همراه تان باشد تا در صورت اتمام شارژ با پاور بانک آن را شارژ کنید. اما با کتابخوان لازم نیست دیگر نگران شارژ خود باشید. شما یکبار شارژ میکنید و هفته ها بدون شارژ کردن از آن استفاده می کنید. مصرف انرژی کتابخوان ها بسیار بهینه و پایین است.

پرسش ۱۲:

تبلت ها و موبایل ها در زیر نور خورشید به سختی قابل خواندن هستند و شما باید نور صفحه را روی حداکثر قرار دهید. اما کتابخوان ها به دلیل تکنولوژی منحصر به فرد خود به راحتی در زیر نور آفتاب و نورهای شدید قابل خواندن هستند. اگر به مطالعه کتاب در راه علاقمندید کتابخوان بهترین انتخاب است.

پایان

@fibook

fibook.ir

با اقتباس از: https://ebookfriendly.com/tablet-or-ereader-questionnaire/

 

دسته بندی ها: معرفی کلی

دیدگاه ها

  • ارسال شده: اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹ ۱۳:۳۵

    وحید

    سلام. چندتا سوال دارم آیا کتابخوان ها دارای مرور گر وب هستند؟ برای برنامه نویسان مانیتورهای جوهر الکترونیک در بازار داخلی موجود است؟ امکان اتصال فلش یا کامپیوتر به کتابخوان وجود دارد؟یا به جای مانیتور دوم قابل استفاده است؟
    • ارسال شده: اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹ ۰۰:۴۶

      حسین

      سلام دوست عزیز بله مرورگر وب دارند. کتابخوان های ۱۳ اینچی مناسب برای استفاده به عنوان مانیتور دوم هستند و امکاناتی رو برای این کار دارند. نمونه این کتابخوان Onyx Boox Max 3 هست. اگر کتابخوان دارای پورت otg باشد این امکان وجود دارد.